sobota, 7 kwietnia 2018

Dein Licht scheint in der Nacht

"Przez dobrą moc Twą, Panie, otoczony, 
przeżywać mogę każdy dzień i rok. 
Wiernością Twoją jestem pocieszony, 
wiem, że mnie wiedzie Twej miłości wzrok.

Refren: 
Gdy dobra moc Twa stale mnie ochrania, 
nie lękam się, co mi przyniesie dzień, 
Ty jesteś ze mną stale od zarania, 
Ty chronisz mnie, gdy idzie nocy cień.

Lecz moje serce dręczą stare grzechy 
i gniecie brzemię, ciężkich cierpień znój. 
Dlatego szukam, Panie, Twej pociechy, 
ach, nie omijaj mnie, o Zbawco mój.

Choć, Panie, dajesz kielich mi goryczy 
i chcesz, bym kornie wypił go do dna, 
to jednak dusza ma na Ciebie liczy, 
że Twoja miłość nam ratunek da.

Niech dzisiaj ciepło Twoje światło płonie, 
przed którym pierzchnąć musi życia noc. 
Daj nam wytchnienie w dzieci Twoich gronie, 
byśmy wysławiać mogli Twoją moc.

A gdy nastanie cisza upragniona, 
daj mi usłyszeć dzieci twoich śpiew 
i niech też dusza moja utęskniona 
dostąpi wejścia do ojczystych stref."


Tekst: ks. Dietrich Bonhoeffer 1944 
Tłumaczenie: ks. Tomasz Bruell 1980
Źródło: Śpiewnik Ewangelicki, Bielsko Biała 2002, Nr 100 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz