środa, 13 sierpnia 2014

Panie, zbadałeś mnie i znasz...


Psalm 139

Panie, zbadałeś mnie i znasz.
Sam wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję, 
Rozumiesz myśl moją z daleka.
Wyznaczasz mi marszrutę i spoczynek,
Jesteś świadom wszystkich moich dróg.
Tak, choć jeszcze nie mam słowa na języku,
Ty już je znasz, Panie - całe.
Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu,
I kładziesz na mnie swoją rękę.
Zbyt cudowna jest dla mnie ta wiedza,
Zbyt wzniosła, bym ją pojął. 
(...)
Ty sprawiłeś, że myślę i czuję,
Utkałeś mnie w łonie mej matki.
Dziękuję. Dopracowałeś mnie w każdym szczególe.
Cudowne są Twoje dzieła - 
I duszę moją znasz dokładnie.
Żadna moja kość nie uszła Twej uwadze,
Choć powstawałem w ukryciu, 
Tkany w głębiach ziemi.
Twoje oczy oglądały mnie w łonie,
Na swym zwoju spisałeś wszystkie me dni,
Zaplanowałeś je, zanim którykolwiek zaistniał.
(...)
Badaj mnie, Boże, i poznaj me serce,
Doświadcz - i poznaj rozterki.
Zobacz, czy nie ma we mnie czegoś, co Cię rani,
I prowadź drogą wypróbowaną od wieków!
Psalm 139,1-6; 13-16; 23-24


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz